March 2015. Volume 11. Number 1

A phone call to the parents after discharge from a hospital emergency department is ineffective in reducing the number of return visits

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
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Goldman RD, Wei JJ, Cheyne J, Jamieson B, Friedman BC, Lin GX, et al. Impact of follow-up calls from the pediatric emergency department on return visits within 72 hours: a randomized controlled trial. Pediatr Emerg Care. 2014;30:613-6.
Reviewers: Juanes de Toledo B1, Buñuel Álvarez JC2.
1EAP Collado Villalba. Collado Villalba. Madrid. España.
2CS de Villamayor de Gállego. Servicio Aragonés de Salud. Villamayor de Gállego. Zaragoza. España.
Correspondence: Blanca Juanes de Toledo. Email: blanca.juanesdetoledo@gmail.com
Reception date: 30/10/2014
Acceptance date: 20/01/2015
Publication date: 11/02/2015

Abstract

Authors´ conclusions: a telephone call to patients discharged from a hospital pediatric emergency department increased the number of repeat visits in the service.

Reviewers´ commentary: the results of this study do not support establishing a telephone follow-up service to patients discharged from a hospital pediatric emergency department.

How to cite this article

Juanes de Toledo B, Buñuel Alvarez JC. Una llamada telefónica a los padres después del alta en un Servicio de Urgencias hospitalario es ineficaz para reducir el número de reconsultas. Evid. Pediatr. 2015;11:10.

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Goldman RD, Wei JJ, Cheyne J, Jamieson B, Friedman BC, Lin GX, et al. Impact of follow-up calls from the pediatric emergency department on return visits within 72 hours: a randomized controlled trial. Pediatr Emerg Care. 2014;30:613-6.
Reviewers: Juanes de Toledo B1, Buñuel Álvarez JC2.
1EAP Collado Villalba. Collado Villalba. Madrid. España.
2CS de Villamayor de Gállego. Servicio Aragonés de Salud. Villamayor de Gállego. Zaragoza. España.
Correspondence: Blanca Juanes de Toledo. Email: blanca.juanesdetoledo@gmail.com
Reception date: 30/10/2014
Acceptance date: 20/01/2015
Publication date: 11/02/2015

How to cite this article

Juanes de Toledo B, Buñuel Alvarez JC. Una llamada telefónica a los padres después del alta en un Servicio de Urgencias hospitalario es ineficaz para reducir el número de reconsultas. Evid. Pediatr. 2015;11:10.

References

  1. Riba Torrecillas D, Rodríguez-Rosich A, Gázquez Pons M, Buti Solé M. Pacientes hiperfrecuentadores en los servicios de urgencias. Estudio descriptivo en un hospital de segundo nivel. Emergencias. 2004;16:178-83.
  2. Ordóñez Alonso MA, Coto Fuente M, Domínguez Aurrecoechea B, Pérez Candás JI, Ballesteros García S, Fernández Francés M, et al. Análisis de los niños (de hasta seis meses de edad) hiperfrecuentadores en cuanto al número de visitas al pediatra o a los servicios de urgencias en Asturias. Rev Pediatr Aten Primaria. 2011;13:e70-1.
11/02/2015

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