March 2007. Volume 3. Number 1

School bullying is associated in part with the time students spend wiewing televisión

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rating: 0 (0 Votes)
Newsletter Free Subscription
Regularly recieve most recent articles by e-mail
Subscribe
Print
Add to library
Discuss this article

AVC | Critically appraised articles

Kuntsche E, Pickett W, Overpeck M, Craig W, Boyce W, de Matos MG. Television viewing and forms of bullying among adolescents from eight countries. J Adolesc Health. 2006;39:908-15
Reviewers: Montón Álvarez JL1, Buñuel Álvarez JC2.
1Centro de Salud Mar Báltico. Madrid. España.
2Àrea Bàsica de Salut Girona-4. Institut Català de la Salut. Girona. España.
Correspondence: José Luis Montón Álvarez. Email: jlmonton@gmail.com
Reception date: 23/02/2007
Acceptance date: 01/03/2007
Publication date: 01/03/2007

Abstract


How to cite this article

Montón Álvarez JL, Buñuel Álvarez JC. El acoso escolar se asocia en parte al tiempo que pasan los escolares viendo la televisión. Evid Pediatr. 2007;3:20.

AVC | Critically appraised articles

Kuntsche E, Pickett W, Overpeck M, Craig W, Boyce W, de Matos MG. Television viewing and forms of bullying among adolescents from eight countries. J Adolesc Health. 2006;39:908-15
Reviewers: Montón Álvarez JL1, Buñuel Álvarez JC2.
1Centro de Salud Mar Báltico. Madrid. España.
2Àrea Bàsica de Salut Girona-4. Institut Català de la Salut. Girona. España.
Correspondence: José Luis Montón Álvarez. Email: jlmonton@gmail.com
Reception date: 23/02/2007
Acceptance date: 01/03/2007
Publication date: 01/03/2007

How to cite this article

Montón Álvarez JL, Buñuel Álvarez JC. El acoso escolar se asocia en parte al tiempo que pasan los escolares viendo la televisión. Evid Pediatr. 2007;3:20.

References

  1. Paik H, Comstock G. The Effects of Television Violence on Antisocial Behavior: A Meta-Analysis1. Communication Research. 1994;21:516-46.
  2. Defensor del Pueblo. Violencia escolar: el maltrato entre iguales en la educación secundaria obligatoria 1999 - 2006. Nuevo estudio y actualización del Informe 2000 [en línea][fecha de consulta: 26-II-2007]. Disponible en: http://www.defensordelpueblo.es/documentacion/informesmonograficos/ViolenciaEscolar2006.pdf .
  3. Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales. Secretaría General de Políticas de Igualdad. Instituto de la Mujer. Violencia de género: factores psicosociales comunes y específicos de género relevantes en la violencia de preadolescentes y adolescentes. [en línea][fecha de consulta: 26-II-2007]. Disponible en: http://www.mtas.es/mujer/mujeres/estud_inves/589%20.pdf.
  4. Bandura A. Teoría del aprendizaje social. Madrid: Ed Espasa Calpe;1982.
  5. Early cognitive stimulation, emotional support, and television watching as predictors of subsequent bullying among grade-school children. Arch Pediatr Adolesc Med. 2005;159:384-8.
  6. Johnson JG, Cohen P, Smailes EM, Kasen , Brook JS. Television viewing and aggressive behavior during adolesence and adulthood. Science. 2002; 295:2468-71.
  7. Huesmann LR, Moise-Titus J, Podolski CL, Eron LD. Longitudinal relaions between children's exposure to TV violence and their aressive and violent behavior in young adulthood: 1977-1992. Dev Psychol. 2003;39:201-21.
01/03/2007

Linked Comment