March 2008. Volume 4. Number 1

Spanish parents rate ADHD symptoms scales higher than teachers, compared to American population

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
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AVC | Critically appraised articles

Servera M, Cardo E. ADHD Rating Scale-IV en una muestra escolar española: datos normativos y consistencia interna para maestros, padres y madres. Rev Neurol. 2007;45:393-9
Reviewers: De la Rosa Morales V1, González Rodríguez MP2.
1Policlí­nica de Especialidades Médicas, Tlaxcala (México). España.
2CS Barrio del Pilar. Área 5. Madrid. España.
Correspondence: Victor De la Rosa Morales. Email: vdlarosa@prodigy.net.mx
Reception date: 20/02/2008
Acceptance date: 24/02/2008
Publication date: 01/03/2008

Abstract


How to cite this article

De la Rosa Morales V, González Rodríguez MP. Los padres españoles tienden a otorgar puntuaciones más elevadas que los maestros, en las escalas de inatención e hiperactividad, en comparación con la población estadounidense. Evid Pediatr. 2008;4:18.

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Servera M, Cardo E. ADHD Rating Scale-IV en una muestra escolar española: datos normativos y consistencia interna para maestros, padres y madres. Rev Neurol. 2007;45:393-9
Reviewers: De la Rosa Morales V1, González Rodríguez MP2.
1Policlí­nica de Especialidades Médicas, Tlaxcala (México). España.
2CS Barrio del Pilar. Área 5. Madrid. España.
Correspondence: Victor De la Rosa Morales. Email: vdlarosa@prodigy.net.mx
Reception date: 20/02/2008
Acceptance date: 24/02/2008
Publication date: 01/03/2008

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De la Rosa Morales V, González Rodríguez MP. Los padres españoles tienden a otorgar puntuaciones más elevadas que los maestros, en las escalas de inatención e hiperactividad, en comparación con la población estadounidense. Evid Pediatr. 2008;4:18.

References

  1. American Academy of Pediatrics. Committee on quality improvement, Subcommittee on attention-deficit/hyperactivity disorder clinical practice guideline. Diagnosis and evaluation of the child with attention-deficit/hyperactivity disorder. Pediatrics. 2000;105:1158-70.
  2. Leslie LK, Weckerly J, Plemmons D, Landsverk J, Eastman S. Implementing the American Academy of Pediatrics attention-deficit/hiperactivity disorder diagnostic guidelines in primary care settings. Pediatrics. 2004;114:129-40.
  3. Institute for Clinical Systems Improvement (ICSI) Diagnosis and management Of. attention déficit hyperacivity disorder in primary care for school age children and adolesents. Blomington (MN): Institut for Clinical Systems Improvemetne (ICSI); 2007. Disponible en: http://www.icsi.org/adhd/adhd_2300.html
  4. DuPaul GJ, Power TJ, McGoey K, Ikeda M, Anastopoulos AD. Reliability and validity of parent and teacher ratings of attention-deficit/hyperacivity disorder symptoms. J Psychoeduactional Assess. 1998;16:55-68.
  5. Zhang S, Faries DE, Vowles M, Michelson D. ADHD Rating Scale IV: psychometric properties rom a multinacional study as a clinican-administered instrumetne. Int J Methods Psychiatr Res. 2005;14:186-201.
01/03/2008

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